Wednesday, May 9, 2007

Euroopa päeva tähistamine

Me otsustasime sõpradega, et tuleb minna tähistama Euroopa päeva juba ammu. Aga kuidas seda teha? Vastuse tänase meie poolse ürituse mõttele leiab minu arvates väga ilusti sellest, kuidas dalai-laama kirjutas Tiibeti kohta: "Rääkige Tiibeti olukorrast. Mida rohkem inimesi teab, seda rohkem kõlapinda leiab küsimus: kuna saavutab Tiibet vabaduse?"


Euroopa Liit on siiski vaba, kuid meie arvates on sellisel päeval peamine paljuski teistele rääkida, mis sündmusega on tegemist. Mida rohkem me räägime, seda rohkem teadvustatakse, et Euroopa on tõesti meie ümber. Ma loodan, et meie tänase retkega me panime mõnesid inimesi tõesti kas või korraks mõtlema EL teemadel ja millise suure kultuuriruumi osa ikka Eesti on.


Nii me kleepisime ennast igasugust nänni täis ja läksime linna peale, soovides kõikidele möödujatele head Euroopa päeva. Igasugustele küsimustele, mis inimestel meid nähes tekkisid, vastasime me hea meelega.
Õnnelik algus

Õnnelik algus.


Esimesed uudistajad

Siin pildil on näha esimesed uudistajad, keda huvitas, miks me niimoodi riides oleme. Siis me seletasime, mis päeva me tähistame. Neil tüdrukutel näis väga lõbus olevat.

Minu rõõmus klassijuhataja

Raamatukogut külastades jalutas meile vastu minu klassijuhataja Tiina Pluum. Euroopa poisid tõid tema näole küll ühe ilusa naeratuse.


Vanem mees, kellel olid meiega ühised vaated


Hästi huvitav oli vestelda ühe vana mehega, kes kandis pusa, mille peal olid suurelt Euroopa tähed(seljal). Nähes meie rõõmsameelsust alustas ta hea meelega vestlust ja tuleb välja, et põlvkondade vahelised erinevused ei olegi nii suured. Tema sõnul ei ole tal temavanuseliste sõprukonnast ühtegi inimest, kes oleks EL vastu.


Ehmunud Kaarli õdeTagasitulles poes juhtusime me nägema Kaarli õde, kes meid nähes alguses ehmatas päris ära. Temalegi rääkisime me oma riietuse eesmärgist- panna inimesi kas või korraks mõtlema EL üle ja ühtlasi ka teadvustada, et täna on Euroopa päev.

Lõpp

Lõpp.

Pärast poeskäiku lõppeski meie kolme Euroopa päeva tähistamine. Nii tore oli vaadata inimeste kavalaid naeratusi, kui me neile head Euroopa päeva soovisime. Keegi ei turtsunud kordagi meie peale ja see kõik oli üks suur ja positiivne kogemus.

5 comments:

Anonymous said...

vahva!:D

Anonymous said...

Väga äärmiselt huvitav miks esinevad treffneristidena neil piltidel Kommertsgümnaasiumi 10 b õpilased Grünberg ja Ventmann?

Anonymous said...

Treffneristidena nad ei esine ju. Ma kirjutasin, et mina ja sõbrad läksime EL päeva tähistama. Ma kirjutasin veel, et raamatukogus tuli meile vastu MINU klassijuhataja. Igatahes nad olid nõus minu kutsega tulla seda päeav tähistama juba ammu (vähemalt Kaarel, indrek tuli viimasel hetkel). Ja sellega olid nad ka nõus, et seda blogil kajastada. Keegi ei esine mitte kellegina, vabandust, et ma ei täpsustanud täpselt, kes seal pildil on.

Anonymous said...

Ma oleks tahtnud ka kevadpäeva tähistada!!!!!

Anonymous said...

oppinud