Thursday, April 12, 2007

Mida siis tegelikult arvata!?

Tsitaat Kalev Kaselt (Saaremaa kohaliku ajalehe artiklist. Artikkel ise on siin!)


"Euroopa Liidu suurimad mured on seotud bürokraatliku valitsemisaparaadiga, mis võõrandab poliitikuid tavakodanikest. Heaoluühiskonna poole püüdleva eurooplase jaoks on aga poliitilised kemplemised tüütavad ja seega ei huvita neid Brüsselis toimuv."


Üldiselt on artikkel üsna negatiivsetes toonides. Et Euroopa Liit ei suuda kujuneda selleks või teiseks, kuna me ei saa üle rahvastevahelistest erimeelsustest. Ma ei oskagi selle kohta eriti midagi kosta. Mul on ka sõpru teistest ELi riikidest ja mismõttes "rahvastevahelised erimeelsused". Tähtis on inimene ise ja tema iseloom, mitte ta rahvus. Pigem, siis poliitikute vahelised erimeelsused, kes küll peaksid rääkima kogu rahva eest, aga... ajalugu näitab tegelikult ju muud. Igatahes.. ma jätan selle teemaarenduse Antsu, Liisu ja Karli jaoks.

Aga ma mõtlesin, et mis seal ikka. Kui ise ei oska teema kohta midagi väga tarka arvata, siis... küsime targemate käest, näiteks meie klassijuhataja Tiina Pluumilt. Et siis.. kuidas näeb tema Euroopa Liitu. On ta meie (ehk siis tema õpilaste) jaoks pigem hea või halb!?



Tiina Pluum"Viimase kümne õpetamisaasta jooksul oma õpilaste tegemisi ja arenemist jälgides julgen küll väita, et Euroopa Liit on nende õppimis- ja avastamispiire oluliselt laiendanud. Siiras huvi erinevate rahvaste elamisviisi ning maailmanägemise vastu ning soov isiksusena areneda on suunanud noori inimesi kogemusi hankima eri riikidesse. Vahetusõpilase, matkaja, üliõpilase või palgatöölisena saadud teadmised ja kogemused kasvatavad inimest ning arendavad mõistmist. Austus ja mõistmine on globaliseeruvas maailmas inimeseks jäämiseks olulised väärtused."

8 comments:

karl said...

Nojah, neid arvamusi on tõesti väga palju. Paha ja paha ja paha, aga kellegil ei ole ka alternatiivi EL pakkuda. Pigem mitte viriseda ja rohkem mõelda, mida MINA saan teha, et tulevik oleks parem.

Anonymous said...

:) Karl pani ära praegu, aganoh, ennol on hetkel vingumis tuju, ega selle vastu saa :)

Enno said...

EL tegeleb htkel rohkem keeldude ja käskude jagamisega täiesti mõttetus viisis(tuletame meelde regulatsiooni välgumihklite kujust, mis on täelik aja raiskamine). Raskeid otsuseid on EL võimetu vastuvõtma(rangem immigratsioonipoliitika, välispoliitika, Vana-Euroopa majanduslik persektiivitu(seda muideks ei saa ravida EL sisemise konkurentsi vägivaldse piiramisega))

lauri said...

aga virisemine ju stimuleerib progressi või kuidas..?;)

Enno said...

Nojah, neid arvamusi on tõesti väga palju. Paha ja paha ja paha, aga kellegil ei ole ka alternatiivi EL pakkuda. Pigem mitte viriseda ja rohkem mõelda, mida MINA saan teha, et tulevik oleks parem.

Ma ei väidagi, et me peaksime otsima alternatiivi EL-ile, ma räägin sellest, mis EL`is muutuma peaks.

Ja esimene asi, mida MINA teha saan oma parema tuleviku nimel on uimane rahvas üles äratada.

siret said...

Ja on sul Enno mingeid geniaalseid ideid kuidas meie uimane rahvas üles äratada?

Enno said...

"Ja on sul Enno mingeid geniaalseid ideid kuidas meie uimane rahvas üles äratada?"

Ma töötan selle kallal...
See oli ehk halvasti välja tulnud kommentaari lõpp.

Raske asi suhtselt, passiivsus on Euroopas suhteliselt levinud nakkushaigus.

Enno said...

Artikkel I-6
Liidu õigus

Põhiseadus ja õigusaktid, mida liidu institutsioonid võtavad vastu liidule omistatud pädevust kasutades, on liikmesriikide õiguse suhtes ülimuslikud.

Lihtsalt midagi, mida ma tahtsin kuskile kleepida.