Tuesday, April 17, 2007

Noored on Euroopa Liidu suhtes positiivselt meelestatud


Aprillis läbi viidud küsitlusest, kus osales 33 noort vanuses 11-22 aastat, selgus, et 91% peavad Eesti liitumist Euroopa Liiduga pigem heaks. 9% vastanutest leidis, et liitumine polnud ei hea ega halb. Ükski vastanutest ei arvanud, et liitumine pigem halb oleks olnud.

Paljude vastanute jaoks tähendab Euroopa Liit neile lihtsamat reisimis- ja õppimisvõimalust liikmesmaades. Enamus noori mainis ka omavahelise majanduskoostöö lihtsustamist ning riikidevaheliste sõprussuhete ja koostöö soodustumist. 30% õpilastest mainis, et Eesti tulevik peitub kindlasti Euroopa Liidus.
Mainiti ära ka kaitsefunktsioon, võim, ülemvõimu, raha ja võrdsus.
Väike osa jäi Euroopa Liidu suhtes ükskõikseks.

7 comments:

Anonymous said...

Päris huvitav oleks lugeda kui paljud neist ise EL hüvesid kasutanud on. Millistes EL liikmesriikides nad käinud on...

a

Anonymous said...

lahe uurimus, aga mulle tundus kuidagi selline ära leierdatud, isiklikult olen ma oma tosinas küsitluses täpselt samasugustele küsimustele vastanud :|

Ei olnud midagi uut ja huvitavad :(

Enno said...
This comment has been removed by the author.
Enno said...

Olgem ausad, ka mina olen arvamusel, et EL´iga liitumine oli üsna mõteaks tegu, samuti näen ma Eesti tulevikku Euroopa Liidus olevat. See ei tähenda, et ma EL´i suhtes väga positiivselt meelestatud oleksin. Hetkeseisuga varjutavad nii mõnedki pilved meie tulevikku EL´is.

"Paljude vastanute jaoks tähendab Euroopa Liit neile lihtsamat reisimis- ja õppimisvõimalust liikmesmaades."

Schengeni viisaruumiga liitudes muutub tegelikult midagi reisimise suhtes. Välismaal õppimine- sõltub väga palju ülikoolist kuhu õppima tahad minna. U.K. ülikoolidesse on umbes sama kandideerida kui U.S.A. omadesse.


"Mainiti ära ka kaitsefunktsioon, võim, ülemvõimu, raha ja võrdsus."

Ülemvõim??? võim? noo ma ei tea...
Siukseid sõnu ei maksaks päris niisama loopida.

Anonymous said...

Selliseid küsitlusi on tõesti palju olnud ja me tahtsime ka alguses midagi natukne teistsugusemat teha, aga siis mõtlesime, et meie ei ole midagi sellist teinud ju? Proovime ikka järgi, kas on nii või ei ole. Praegu mainiti nt. ära ülemvõim, mis tähendab, et üldise positiivse meeleolu all on siiski ka palju kahtlusi.

Anonymous said...

Aga me areneme iga päevaga!!!
Järgmiseks korraks äkki annate kasulikke nõuandeid, et missuguseid küsimusi tahaks või muud huvitavat!

Helge said...

Kui ma mõtlen, mis oleks Eestis saanud siis, kui me poleks liitunud, siis ma eelistan ikkagi praegust olukorda.